15.12.18

UNSTABLE RELATIONAL INSTALLATION

THE ELABORATION FROM PREEXISTENT OBJECTS IS PRIVILEGED, NOT DUE TO A SUPERFICIALLY ECOLOGICAL RECYCLING VOCATION, BUT IN THE CONTEXT OF THE SEMIONAUTICS. WORKING FROM THE SYMBOLIC VALUE FOR THE DEVELOPMENT OF MISCELLANEOUS NARRATIVES. 

IT IS OBVIOUS, THEREFORE, THAT OBJECTS ARE GENERATED IN THIS PROCESS, BUT ITS MAIN MISSION WILL BE TO SERVE AN EXCHANGE NEXT OR STATION BETWEEN SIGNS THAT PREVIOUSLY WERE INCOMMUNICATED, AND FOR THE PREPARATION OF A MUTANT INSTALLATION, WHICH IS TRANSFORMING AT NATURALIZED SPEED BY THE EXPRESS DESIRE OF PARTICIPATING ARTISTS AND THE DEMAND OF COLLECTORS. THE EXHIBITED WORKS DO NOT HAVE LABELS, SO THE VISITOR IS NOT FOCUSED ON A SINGLE WORK. THIS PROPOSAL PROPOSES A CREATIVE ARGUMENTAL THREAD MOTIVATING BOTH THE ARTISTS AND THE PUBLIC RECEIVER AND SPECTATOR. 

THE MAJORITY OF THE ARTISTS THAT COLLABORATE ARE MULTIDISCIPLINARY.THE FINAL RESULT CONTAINS A COMPLEX FORMAL LANGUAGE. THE LIST OF ARTISTS IS NOT CLOSED, THERE ARE 15 ARTISTS THAT CONTRIBUTE WORK CONSTANTLY (CORE) AND OTHERS WHO ARE INVITED TO BE PART OF THE SERIES WITH RELATIONAL AND FLOATING CHARACTER. THE ARTISTS CONTRIBUTING LAPIEZA HAVE ORIGINS AND DISPARE LEGITIMATIONS, SO THAT THEIR INTERRELATION ACTIVATES MECHANISMS OF STRANGENESS AND DESIRE. THERE ARE EMERGING, UNKNOWN OR PERIPHERAL ARTISTS  AND ARTISTS WITH HIGH LEGITIMATION, THEY WORK AS CATALYZERS. 

SE PRIVILEGIA LA ELABORACIÓN DE PIEZAS A PARTIR DE OBJETOS PREEXISTENTES, NO DEBIDO A UNA VOCACIÓN DE RECICLAJE SUPERFICIALMENTE ECOLÓGICA, SINO EN EL CONTEXTO DE LA SEMIONÁUTICA. TRABAJANDO DESDE EL VALOR SIMBÓLICO PARA LA ELABORACIÓN DE NARRATIVAS DIVERSAS. 

ES OBVIO, POR LO TANTO, QUE EN ESTE PROCESO SE GENERAN OBJETOS, PERO SU PRINCIPAL MISIÓN SERÁ LA DE SERVIR DE NEXO O ESTACIÓN DE INTERCAMBIO ENTRE SIGNOS QUE PREVIAMENTE ESTABAN INCOMUNICADOS, Y PARA LA ELABORACIÓN DE UNA INSTALACIÓN MUTANTE, QUE SE VA TRANSFORMANDO A UNA VELOCIDAD NATURALIZADA POR EL EXPRESO DESEO DE LOS ARTISTAS PARTICIPANTES Y POR LA DEMANDA DE LOS COLECCIONISTAS. LA OBRA EXPUESTA NO TIENE RÓTULOS, POR LO QUE EL VISITANTE SE ACERCA DIRECTAMENTE A UNA SOLA OBRA, SIENDO SUS DIFERENTES PARTES DE VARIADA AUTORÍA. ESTA PROPUESTA PLANTEA UN HILO ARGUMENTAL CREATIVO MOTIVADOR Y FRESCO, TANTO PARA EL TRABAJO DE LOS ARTISTAS COMO PARA EL PÚBLICO RECEPTOR Y ESPECTADOR.  

LA MAYORÍA DE LOS ARTISTAS QUE COLABORAN SON MULTIDISCIPLINARES Y EL CONJUNTO RESULTANTE TIENDE A LA HIBRIDACIÓN DE LAS FORMAS. EL RESULTADO FINAL CONTIENE UN LENGUAJE FORMAL COMPLEJO. LA LISTA DE ARTISTAS NO ESTÁ CERRADA, HAY 15 ARTISTAS QUE APORTAN OBRA DE MANERA CONSTANTE (LEVADURA DE LAPIEZA) Y OTROS QUE SON INVITADOS A FORMAR PARTE DE LA SERIE CON CARÁCTER RELACIONAL Y FLOTANTE. LOS ARTISTAS QUE CONTRUYEN LAPIEZA TIENEN ORÍGENES Y LEGITIMACIONES DISPARES, POR LO QUE SU INTERRELACIÓN ACTIVA MECANISMOS DE EXTRAÑAMINETO Y DESEO. HAY ARTISTAS EMERGENTES, DESCONOCIDOS O PERIFÉRICOS A ESPACIOS DE LEGITIMACIÓN ORTODOXOS Y ARTISTAS CON TRAYECTORIA, QUE FUNCIONAN COMO CATALIZADORES.